ioe

Alla inlägg under augusti 2011

Av ioe - 15 augusti 2011 12:14

            Hej Alla!

Jag har inte photoshop på min nya data eftersom vi inte hunnit installera det.

Men!, Det finns ett redigerings program på internet som heter www.picnik.com .

Det är i även i picnik jag har gjort vår bloggbild så jag tänkte berätta hur jag har gjort den!


Jag börjar med att gå in på picniks hemsida och ladda upp den bild jag vill använda.

För att ladda upp bilden där är det bara att klicka på "Upload a photo".

Du väljer sedan din bild.

Jag valde denna.



När jag väl valt bild kommer bilden att komma upp och du kommer se en rad ovanför där det står bl.a 'Home' 'Library' 'Edit' 'Creat & 'Save & Share'.

Du kommer att vara inne på den som heter 'Edit'.

Under raden med Home Library osv... Finns det en rad till. På den raden kommer det bl.a stå "Crop". (Det betyder beskära)

Du klickar sedan på den och då kommer det upp en ruta på bilden som du kan förstora och förminska genom att dra i dens hörner.

Dra sedan rutan och sätt den på det du vill ha kvar av bilden. Dra sedan den i rätt storlek och när du är nöjd klickar du på "OK" som kommer att stå uppe e höger hörn.


Min bild blev såhär.



Nu är det dags för svart vitt med en detalj i färg!


Nu när du beskärt klart går du in på "Creat" som står brevid "Edit".

Nu kommer det upp en annan rad under Creat och Edit.

På den raden under ska du klicka på det som heter "Effects".


Det kommer att komma upp en spalt på vänster sida och överst i den finns det en ruta där det står "Black and White" och den ska du klicka på.


Bilden kommer att bli svart vit när du klickar på den och det kommer även att komma upp en liten vit ruta. Det är den rutan du ska använda för att få en detalj i färg.

För min del ska jag ju få blomman i färg och då kollar du på rutan.

På rutan finns det 3 rader med en linje du kan dra i.

Vi ska använda dom två översta.

Den aldra översta linjen väljer du storlek på pensel och på linjen under väljer du hård het. Pensel linjen får man dra och sjustera efter hand. Men på linjen under ska du dra den så långt åt höger det går eftersom det blir mest hård het då.


När du dragit den andra linjen så långt det går åt höger kan du flytta musen till den detalj du vill ha i färg. Sen e det bara att måla där tills du är nöjd. När du är klar klickar på "Apply" som finns i rutan.


( om inte den lilla rutan kommer upp när du går in på  "Black & White" så är det bara att klicka på den lilla penslen i rutan! )


Nu ser bilden ut såhär!


Nu är det dags för den sista delen som är text!


Du är ju fortfarande inne på det som hette "Effects" men istället ska du gå in på den som heter "Text". Den står brevid Effects.


Det kommer att komma upp en liten rad i vänster sida där du kan se massor av olika textstilar. Sen är det bara att välja vilken du vill ha förutom dom som är blåa eftersom dom kostar!.

När du valt textstil så klickar du bara på den.

För att sen få in din text klickar du i den översta rutan i raden och börjar skriva. När du är nöjd klickar du på "Add"


Bilden blevså här tillslut!





Glöm inte att spara den på "Save & Share" !


Hoppas att det var till hjälp och att det inte var allt för komplicerat! ;)


Hade Bra!

/ Ida :)

Presentation


En blogg om foto, naglar + mer!

Läs och kommentera hos oss så gör vi så hos er!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lilla Gästboken :)


Skapa flashcards